wtorek, 17 stycznia 2012

Gulasz kartoflano-pomidorowy z kiszoną kapustą

Przepis na ten rewelacyjny gulasz znalazłam w dodatku do Wyborczej "Palce lizać" :)



Składniki:


1 kg kartofli
1 czerwona papryka
2 zielone papryki
1 cebula
2 gałązki szałwii
2 łyzki oleju
250g kiszonej kapusty
2 łyżki koncentratu pomidorowego
330ml soku pomidorowego
150ml bulionu warzywnego
100ml czerwonego wytrawnego wina
sól, biały pieprz

Robienie:

Ziemniaki obrać i pokroić na grube słupki. Papryki w paski. Szałwię w paski. Cebulę w krążki.
W dużym garnku rozgrzać olej i zeszklić cebulę, dodać ziemniaki, paprykę, kapustę, koncentrat i szałwię.
Całość wymieszać i poddusić przez 5 minut.
Dodać bulion, sok pomidorowy i wino, oraz sól i pieprz.
Dusić 15 minut pod pokrywką, potem odkryć i podgrzewać, żeby gulasz odparował.




8 komentarzy:

edysqa pisze...

Na pewno wyprobuje w niedługim czasie bo zapowiada sie pysznie :-)

Icantbelieveitsvegan pisze...

robiłam, bardzo dobry.

WegAnka pisze...

Zrobiłam tylko z czerwonej papryki, gulasz pycha :)

Kasia Z. pisze...

wyglada bosko :)

Anonimowy pisze...

Ziemniaki w kwasie z kapusty gotują się już 40 minut i nadal twarde. Czy twarde oznacza także surowe?

Anonimowy pisze...

najpierw trzeba podgotować ziemniaki kilka minut, bo inaczej będziemy czekać i czekać aż zmiękną, a z reszty warzyw zrobi sie pasta. Ale warto - jakie to pyszne! mniam, już planuję powtórkę :)

FitHealthyLife pisze...

Nie jadłam takiego gulaszu

Inga pisze...

Bardzo ciekawe danie na pewno spróbuję bo powiem szczerze, że zaintrygował mnie przepis