wtorek, 14 czerwca 2011

Bloki czekoladowe- atrapy salcesonu i kaszanki :P

Bloki są bardzo dobre, mimo, ze wyglądają jak kaszanka

i jak salceson :)


Składniki i robienie:

2 szklanki mleka roślinnego w proszku
200g margaryny wegańskiej
4 łyżki mleka roślinnego w płynie
1 szklanka cukru
2 łyżki kakao
2 łyżki sproszkowanych migdałów
5dkg migdałów w całości pokrojonych drobno
200g połamanych ciastek o roślinnym składzie
olejek zapachowy jeśli ktoś lubi

Margarynę roztopić z cukrem i mlekiem płynnym, nie gotować. Dodać kakao i mleko w proszku, olejek zapachowy, doprowadzic powoli do wrzenia.
Na koniec wrzucić migdały i herbatniki.. Delikatnie wymieszać łyżką.






7 komentarzy:

Cottie pisze...

Od tygodnia siostra mnie męczy, żebym jej zrobiła i uzgodniłam z nią, że jak znajdę fajny przepis to dam jej listę zakupów...
Zgadnij, co będzie w najbliższym czasie u mnie robione (po seitanie i babeczkach piernikowych)? :P.

Pozdrawiam, Cottie

Joanna pisze...

pamiętam takie bloki czekoladowe. To dla mnie smak dzieciństwa, wtedy oczywiście w wersji niewegańskiej, kiedy to robiło się coś z niczego. Chętnie teraz spróbuję wersji wegańskiej, tym bardziej, że chodzi za mną ochotą na coś słodkiego

olga spaceage pisze...

ha! naprawdę wygląda jak kaszanka! i tutaj zamieszczę zabawną historyjkę którą opowiedział mi kolega z pracy - kolega razem ze swoją żoną i wtedy gdzieś 4 letnią córką był u znajomych na grillu, gdzie było kilka pra z dziećmi w mniej więcej podobnym wieku. Z tego jedna para nigdy nie dała swojemu dziecku słodyczy - i na tej imprezie mały dostał pierwszy raz czekoladę. Podobno biegał po całym ogródku, zajadał czekoladę i krzyczał "ale dobra ta kaszanka!" - a może on szamał blok właśnie? ;)

zenona brzeg pisze...

Hihihi :)

edysqa pisze...

Super bloki :-)
Ostatnio chodził za mną taki blok z bakaliami i herbatnikami, dzięki za przepis :-)

gonzo pisze...

jakich użyłaś herbatników? ślinka mi cieknie ostatnio na słodkości bez pieczenia, a na blok czaiłem się już dawno - na pewno zrobię :)

zenona brzeg pisze...

Użyłam herbatników holenderskich bez czekolady :)